Vi startar alltid med Texten till hemsidan
Utifrån kundens textmaterial hjälper vi till med att skriva och anpassa texten till en snygg och optimerad hemsida. Textmaterialet kan vara en gammal hemsida med tillägg om vad som ska strykas eller läggas till.
Det kan också vara ett worddokument med text, de tjänster och varför dina kunder ska välja just dig samt vad som ska tydligt synas på hemsidan.
Det första vi gör är att vi fokuserar på texterna till er hemsida.
Vi måste veta vilket innehåll/texter som ska in på hemsidan innan vi kan gå vidare till steg 2.
Detta för att vi skall kunna ta fram ett bra och anpassat innehåll/text till hemsidan, vilket styr hela designen.
För att detta ska fungera optimalt så krävs det ett samarbete mellan oss båda.
Hemsidan står inte färdig för leverans som en produkt man köper i en butik.
Utan varje hemsida är helt och hållet anpassad till kundens verksamhet och då har texterna stor betydelse.
Vi behöver veta allt inom er verksamhet och vad ni har för tjänster eller produkter som ni säljer.
Därifrån kommer vi att ta fram texter eller om ni redan har texter så kommer vi sortera ut texterna anpassat till en mer optimal hemsidedesign med till exempel mer rubriker och kortare stycken med snabba budskap som du vill få ut på din hemsida.
All text kommer läggas in i ett Google docs dokument som kommer delas med dig där du har möjlighet att formulera om texterna.
Eller eventuellt ta bort eller lägga till texter. Det viktiga är då att texten som läggs till eller ändras är av ungefär samma längd som textstyckena i texten.
Om vi inte vet eller får någon information om kundens verksamhet så lägger vi upp en mall som kunden infogar texterna i för att kunden ska kunna få idéer om vad de ska skriva om.
Efter att kunden ändrat klar i texten och kollat igenom all text så startar vi processen med själva hemsidan.