Annonsering med Google Ads

Ibland behövs lite extra hjälp med marknadsföringen, och ett av de mest effektiva sätten att öka besökarantalet och få fler kunder är att annonsera på Google med deras tjänst Google Ads. Vi är experter på att optimera annonser och minska kostnaden per klick (CPC), tack vare vår omfattande erfarenhet och djupa kunskap inom området. Med vår hjälp kan du maximera din annonsbudget och nå bättre resultat för ditt företag.

Kontakta oss för Google Adwords

Fyll i formuläret nedan och vi återkommer inom 24 timmar, oftast direkt.

Aktivera JavaScript i din webbläsare för att slutföra detta formulär.
Vi brinner för webbutveckling, design och sökmotoroptimering i alla dess former. Att skapa digital produktion med ett syfte där funktion och användarvänlighet står i centrum är alltid vårt mål.

Hör av er!

Frågor och svar om Google Adwords

Absolut vem som helst kan börja annonsera. Google har uppdaterat har gjort deras interface på ett sätt som gör det lätt att komma igång till exempel med ‘smarta kampanjer’. Dock rekommenderar jag att man utbildar sig – via en utbildare eller via Googles Skillshop. Det kan bli väldigt kostsamt om man inte riktigt förstår det man gör och kan utvärdera resultatet.

Sök
Shopping
Display (remarketing)
YouTube
Appar
Det viktiga är att ha koll på vad syftet med din annonsering är. Vad är målet med din annonsering? Ska du jobba med branding så är exempelvis YouTube och Display-annonser ett bra val. Där kan man få en stor spridning på ett kostnadseffektivt sätt.

Det är en ganska vanlig fråga, och svaret beror på ett antal olika faktorer. Till exempel sökvolym på era valda sökord, kvalitetsresultat och konkurrens

Vi nämnde kvalitetsresultat i frågan ovan, och det är en av de saker som avgör hur en annons rankar. Kvalitetsresultat, även kallat Quality Score, är ett sätt för Google att avgöra vem av annonsörerna som har högst relevans utifrån söktermen. Det viktigaste för Google är att användaren är nöjd då nöjda användare = fler vill annonsera och använda deras sökmotor.

För att försöka säkerställa relevans finns de tre faktorer som påverkar vilket kvalitetsresultat ett sökord får:

Annonsens relevans
Beräknad ctr
Målsideupplevelse

Generellt svar är ja. Det är ofta kostnadseffektivt att annonsera på sitt varumärke och man kan på så sätt ta upp stor del av sökresultatet kopplat till sitt varumärke. I de fall som konkurrenter annonserar på ditt varumärke kan det rentav vara avgörande för vem som får affären.

Du bör minst ha tre annonser per ad group, sen rekommenderar vi fler. Syftet med flera annonser är att testa olika annonstexter för att se vad som ger bäst resultat. Viktigt att utvärdera löpande och optimera.

Best practice är att man använder exakt matchning och bred matchning modifierad för varje sökord. Ett sökord per annonsgrupp är rekommenderat för att skapa en hållbar struktur, högt kvalitetsresultat och för att lättare kunna följa upp resultat.

uc br23 br24 1 Interwebsite Webbyrå
Byggda hemsidor
0 +
Totalt Antal kunder
0 +
Antal verksamma år
0
Nöjda slutkunder
0 %
Wordpress logo Interwebsite Webbyrå

Wordpress

Alla våra hemsidor byggs i WordPress, världens mest använda och kraftfulla CMS-verktyg. Med mer än 75 miljoner webbplatser använder WordPress.

Elementor logo2 Interwebsite Webbyrå

Elementor

16 miljoner webbplatser använder Elementors sidobyggare. Elementor är den mest populära WordPress-plugin. I alla våra paket ingår alltid Elementor PRO-licensen.

Rankmath logo Interwebsite Webbyrå

Rank math

Rank Math är det mest kraftfulla sättet att få din WordPress-hemsida att ranka på Google. I alla våra paket ingår alltid Rank Math PRO.